Christin Andersson – 48 år fra Sverige

Christin har spillet skak det meste af sit liv – bare ikke de første otte og de sidste ti år, men da hun blev spurgt om hun ville være med til WIM-turneringen, sagde hun friskt ”Ja”. Hun medgiver dog, det har været interessant pludselig at begynde igen; ”Jeg kan jo ikke huske noget”. Det er dog blevet til et par sejre, så noget må der være tilbage.

WIM Christin Andersson

Så hvad blev der af skakken? Dels kom der et par børn i Christins liv, dels ER hun faktisk medlem af en skakklub. Det er bare en klub, hvor man kan lave meget andet spændende. De spiller en del computerspil med Virtual Reality, hvor man får briller på og ser en helt anden verden, og skal slås med zombier eller sådan noget. Der er også mange aktiviteter for børn, og de har været på udflugt i Hamborg – kun for sjov.

Alt det er jo kedeligt for Christins skak, men jeg synes alligevel det lyder som om fin forening, som kunne være sjov at have i en dansk by også.

Held og lykke og hav det sjovt